Yohanna.kinnmalm

Gift 2 barns mamma, bor i västervik, fick sommaren 2020 diagnosen spridd bröstcancer( her2 positiv) Här kan ni läsa om livet och döden, och mycket tankar som rör sig.

Kalmar

Kategori: #cancerärfanfult, Allmänt

Det va ett bra läkarsamtal. Hade mer frågor innan jag va där, men dom benades lixom ut. Det mest spännande va faktiskt att få se mina bilder på hjärnan. Jag kommer tappa håret igen troligtvis men jag det är ingen sorg den här gången heller, att vara fruktansvärt tjock av kortisonet är min sorg. Fick läsa ett svar från magnetröntgen, väldigt långt svar, upp i emot 30 stycken är dom i huvudet och spökar, på flera olika ställen, i olika storlekar. Men förhoppningsvis krymper dom under strålningen. 
Hur som helst mina dagar sen jag kom hem från sjukhuset har varit bra, lite trött, men går ocå lite på högspänn, är så rädd för att ramla lr få kramp lr nått. Balansen ja men allt sån jag har inga symptom av det men hjärnspökena tycker väl att jag ska det, så jag blir nervös. Har peppar peppar ingen ångest heller. 
Barnen går till skolan som vanligt och det funkar fint. Min älskade syster är hos oss vilket känns skönt.
Igår fikade vi med mamma och bror oxå, mysigt men upplevde det lite svårt kände mig inte riktigt i form. 
Idag blir det tvätta, städa, beställa sjukresor,basket och eventuellt en stund ut i solen som äntligen är här! 
 Nu kaffe och kortison 🤣
Tack så mkt för alla fina människor som finns runtomkring oss♥️
Kommentera inlägget här: